Pemuda Penggerak Transformasi

Pemuda Penggerak Transformasi

Selasa, 13 Ogos 2013

Apa Kata MB & Ketua Menteri Tidak Bertanding Jawatan Tertinggi UMNO ........


Yer, medan pertempuran untuk merebut jawatan dalam parti UMNO bermula dari peringkat akar umbi sehinggalah ke pucuk pimpinan tertinggi sudah terbuka luas.

Sekarang nie hanya menunggu masa untuk mengisi kekosongan jawatan-jawatan tersebut dengan pemimpin yang benar-benar untuk mengisi asas perjuangan agama, bangsa dan negara atau mengisi jawatan tersebut dengan pemimpin yang sekadar mahu mengisi perjuangan dengan agenda peribadi semata-mata.

Hari ini, kita masih dalam demam hari raya, sibuk dengan rumah terbuka sana dan sini, dalam sibuk-sibuk beraya tu, confirm agenda pertandingan turut mengisi agenda penting rumah-rumah terbuka tersebut..... (rumah terbuka sahabat-sahabat UMNO sahajalah).

Okey, berbalik pada soal pemilihan UMNO ini, aku nak mencadangkan sahaja agar Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, Menteri Besar ataupun Ketua Menteri agar tidak bertanding di peringkat pimpinan tertinggi, sama ada Naib Presiden ataupun Ahli Majlis Tertinggi, sebaliknya menumpukan sepenuh perhatian untuk memajukan, memakmurkan atau pun memperkuatkan jentera parti UMNO dan BN di peringkat negeri masing-masing dalam menuju `medan perang PRU14'....


Contohnya Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, baru-baru ini membayangkan beliau tidak akan menandingi sebarang jawatan peringkat Majlis Tertinggi pada pemilihan Umno kali ini.


Sebaliknya kata Ketua Perhubungan Umno Johor itu, tumpuannya adalah kepada pentadbiran kerajaan negeri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan